Upravljanje karijerom zaposlenih
Lična vs. odgovornost kompanije
Od perioda osnovne, preko srednje škole i/ili studija, ali i kasnije tokom radnog veka, donosimo čitav niz odluka koje formiraju naš lični i profesionalni identitet, ali i utiču na kvalitet i način života.
Pojam karijere na ličnom nivou prevazilazi izbor škole i profesije. On obuhvata stalno prilagođavanje zahtevima tržišta rada i uklapanje profesionalnih i privatnih uloga pojedinca koje se međusobno stalno prepliću. Samim tim, cilj pojedinca nije samo jednokratno zaposlenje na dobro plaćenom poslu. Tu je i dostizanje psihološkog uspeha, blagostanja i osećanja zadovoljstva zbog mogućnosti ostvarenja privatnih i profesionalnih životnih ciljeva.
Razvoj karijere je dinamičan proces
U konstantno i brzo promenljivom svetu, ne samo da se pojedinci menjaju već se i čitavi poslovni sistemi (organizacije, kompanije, korporacije) prilagođavaju promenama, odnosno zahtevima tržišta, načinima poslovanja, organizacije rada, korišćenja savremenih tehnologija, komunikacija itd.
Procesi planiranja i upravljanja karijerom su od izuzetnog značaja, kako za pojedinca tako i za same kompanije. Kada posmatramo šire, i za društvo u celini.
I pojedinac i kompanija imaju bolje perspektive ukoliko su spremni da se brzo prilagođavaju promenama.
Samim tim, razvoj karijere zaposlenih je niz povezanih aktivnosti pojedinca i kompanije koje omogućavaju da se interesi pojedinca usklade sa interesima kompanije, i obrnuto.
U dinamičnom okruženju, pojedinac i organizacija su partneri. To partnerstvo upravo podrazumeva usklađivanje međusobnih interesa.
O interesima kompanije (dostizanje tržišnih ciljeva, profita, smanjenje troškova, održanje konkurentnosti i sl.) brine menadžment, ali uzimajući u obzir i potrebe i interese svojih zaposlenih.
Samo održavanje balansa između interesa pojedinca i organizacije tokom vremena može dovesti do stagnacije. Da bi poslovanje pratilo zahteve stalno promenljivog tržišta, s vremena na vreme je potrebno iskoračiti iz zone komfora. Potrebno je napraviti disbalans koji će i pojedinci i organizacija u celini moći da isprate i izrastu u funkcionalniji sistem koji prati savremene trendove.
Možemo reći da je 21. vek – vek vladavine i/ili ekonomije znanja koja se bazira na dva ključna principa:
- princip celoživotnog učenja (Life-Long-Learning)
- princip učenja u različitim životnim kontekstima (Life-Wide-Learning)
I pojedinac i kompanija spremnije preuzimaju odgovornost za promenu kada joj pristupaju kao partneri u procesu. Lakše se nose sa izazovima kada imaju kvalitetnu stručnu podršku.
OBUKE
Edukativno savetovalište posebno kreiranim obukama pruža stručnu podršku u upravljanju procesima rasta i razvoja vaših zaposlenih.
Nudimo:
- pomoć kompanijama da motivišu svoje zaposlene za dalje obrazovanje i obučavanje kako bi se obezbedili ljudski resursi kompetentni za aktuelne i buduće potrebe kompanije
- otvoreni treninzi (pisanje CV-a, motivacionog pisma, e-mail korespondenciju i td.)
- in-house treninzi (obuke kreirane za vaše potrebe: poslovne veštine, ljudski resursi i lični razvoj)
- face-to-face treninzi u našim prostorijama i/ili u vašoj kompaniji