Kada otići na školovanje u inostranstvo?
Da li je bolje tokom srednje škole ili na studije?
Kada je pravo vreme za školovanje u inostranstvu? Da li treba krenuti i pripremati se još kroz srednju školu, ili je najbolje finansijska sredstva usmeriti na studije i sačekati još neko vreme, jer “je rano”.
Da bismo ispravno odgovorili na ovo pitanje važno je da znamo ko postavlja pitanje – roditelj ili dete. Više smo puta u praksi iskusili da kada dete izrazi želju za odlaskom u inostranstvo, roditelj je taj koji je prepreka. Uvek se čuje komentar: “Sačekaj još bar godinu dana”, rano je i sl. Zašto je to tako? Koga treba slušati?
Roditelji se zapravo boje svoje dece koja su iz godine u godinu sve zrelija i spremnija za školovanje u inostranstvu. Društvene mreže na kojima se mogu videti iskustva drugih đaka i studenata, pozitivna iskustva drugih iz neposredne okoline, veliki broj edukativnih sadržaja na internetu i dostupnost informacija utiče na to da đaci sve ranije počnu da razmatraju ovu ideju.
Sa druge strane zbog korone je obrazovni sistem u našoj zemlji doživeo krah prelaskom na online sistem. U inostranstvu se sa online nastavom nije osetio pad u kvalitetu obrazovanja. Vremenom se i nastava vratila u potpunosti uživo. Naš loš sistem je još jedan pokretač mladih da razmatraju nastavak školovanja u inostranstvu.
SAVETI
Na prekretnici u životu mladog pojedinca, na prelasku iz osnovne škole u srednju, iz srednje škole na fakultet, ili kada se razmatra neka važna odluka poput promene škole i zemlje za potrebe školovanja, poželjno je uraditi test profesionalne orijentacije sa psihologom. Njegova uloga je ne samo da utvrdi interesovanja osobe već da utvrdi i njegovu psihičku i emotivnu zrelost sa jedne strane, a sa druge i roditeljsku podršku i spremnost. Ovo je prvi korak.
KOME JE NAMENJENA RADIONICA?
Radionicu mogu pohađati i roditelji i deca koji razmatraju mogućnost školovanja u inostranstvu ali nisu dovoljno sigurni. Nemaju dovoljno informacija i naprosto se boje. Podrška je ključna u ovom procesu. Bez nje nije moguć uspeh đaka ili studenta. Da li slušati dete ili roditelja? Čija je poslednja?
Radionica se rade u malim grupama do najviše 5 učesnika.
Radionicu vodi akademska savetnica koja je završila fakultet u Americi. Ima preko 15 godina iskustva u radu sa mladima koji odlaze na školovanje u inostranstvo i njihovim roditeljima.